Uzm.Dr.Hüseyin ÖZ

Uzm.Dr.Hüseyin Öz yazdı…”Anestezi Esnasında Duyabilir Miyim?”

Uzm.Dr.Hüseyin Öz hastaların en sık sorduğu “Anestezi Esnasında Duyabilir Miyim?” sorusunu cevapladı.
Hastaların en sık sorduğu sorudur aslında ; “Hocam keserken acı duyar mıyım?” ya da “Konuşulanları duyar mıyım?” ,”Geçen ameliyatta çekiç testere sesi duydum bunda duymak istemiyorum.

Anestezi farkındalığı hiçde azımsanmayacak oranda görülmektedir.Görülme sıklığı her 1000 ameliyatta 1.3 oranında görüldüğü bildiriliyor.Dünya genelinde 21 milyon insan anestezi alarak ameliyat olduğunu düşünürsek 25 bin insan anestezi esnasında farkındalık gösterdiğini görmekteyiz.
Hastaların bir kısmında ameliyat esnasında ağrı duymakta oldukları saptanmış.

Bütün bunlar biz anestezi uzmanlarının sık karşılaştıkları problemler olarak karşımıza çıkmakta iken bu konuda hastalarımıza şunları öneriyoruz:

1-Anestezi uzmanınıza operasyon öncesi sağlıklı veri paylaşımı yapınız; ek hastalıklarınız,kullandığınız ilaçlar,alkol,sigara ve uyuşturucu kullanımı olup olmadığı ile ilgili bilgilendirmeleri yapınız.
2-Operasyonun ortalama ne kadar süreceği ,hangi anestezi türünün yapılacağı ve uzmanınızın önerisini dikkate alınız.
3-Operasyon öncesi ne kadar sürede aç kalması gerektiği konusunda dikkat ediniz.
4-Operasyon dan bir gece önce uzmanınızın vereceği rahatlatıcı ilaç tedavisine uyup ameliyathaneye girmeden 30 dakika öncesi sedatize edici tedavi alınız.

Anestezi farkındalığın sebepleri arasında insan hatasından ve ilacın hatalı üretiminden meydana gelmektedir.
Sizin dikkat etmeniz gereken deneyimli anestezi uzmanlarına kendinizi emanet edip operasyon öncesi gerekli tetkik ve tedavilere uymanız.

Uzm.Dr.Hüseyin Öz’ün diğer makalelerini okumak için tıklayınız.